עסקים רבים שואלים את עצמם איך אורזים את המוצרים המיוצרים בעסק. עולם האריזה הוא ענק. זה יכול להתחיל מתוויות, דרך קוים של אריזות, ועד למיתוג. והטכנולוגיות רבות ומגוונות, קרטון, נייר, פלסטיק ,ואקום פורמינג, למינטים, הזרקה, עץ, מתכת, גומי ועוד.
מה צריך לשאול עסק את עצמו לפני עיצוב ותכנון אריזה: היכן המוצר שלי יימכר- ברשתות שיווק? בחנויות קטנות? יימכר רק באינטרנט ויישלח בדואר? המוצר רטוב או יבש? מה יהיה תהליך השינוע ? התאמת הטכנולוגיה וחומרי הגלם של האריזה לנושא, הוא חלק מהתכנון.
עיצוב אריזה צריך להתבצע מול המוצר, מידותיו ותכונותיו. בהתחלה, תהליך תכנון ובניית הפריסה של המוצר. לאחר מכן הפקת אב-טיפוס ובדיקת היתכנות האריזה.
בעת העיצוב הגראפי של האריזה יש לעבוד לפי כמה עקרונות:
ריכוז מראש של כל החומרים הדרושים עבור האריזה זה יכלול את שם המוצר,תמונות, פרטי היצרן, רכיבים, מתכונים, ברקוד, סמלים, רישיונות, תקנים...
על העיצוב גראפי להיות ההירארכיה, כלומר, מה יותר חשוב, מה פחות, מה הכי שולי,
התאמת העיצוב הגראפי לסגנון הפריסה, לא לגרום להתנגשות בין הפריסה לגרפיקה.
אריזה היא תלת מימדית, אין לעבוד על כל דופן בנפרד, אלא, הכול צריך לזרום ביחד, בהמשכיות. להקפיד על הקריאות , פונט לא קטן מידי, להיזהר שהטקסט לא נבלע בתמונה.
לרוב כל המידע צריך להיות ביישור בין כל הדפנות.
אם מכניסים מספר יחידות לארגז קרטון הוא נקרא מאסטר.
לעבודות:
https://www.grizim.co.il/%D7%A2%D7%99%D7%A6%D7%95%D7%91-%D7%90%D7%A8%D7%99%D7%96%D7%95%D7%AA